Život bez počítačov a techniky si dnes nevieme predstaviť. Iba pred pár rokmi bol mobilný telefón vymoženosťou, ktorú si nemohol dovoliť každý. Počítače patria do nášho moderného sveta. Ich používanie radíme na úroveň každodennej rutiny. Uľahčujú nám prístup k informáciám, poskytujú prácu, možnosť vzdelávania aj spájania rôznych komunít ľudí. Dnes sa skrátka bez nich nepohneme. Či už je to v oblasti pracovnej alebo počas štúdia. Všetko pre má ale svoje proti. Negatívom technologických vymožeností je zväzovanie človeka. V dnešnej dobe už deti na základnej škole nemajú šancu napredovať vo vzdelávaní, ak nemajú doma počítač.
Pokým staršia generácia si ešte len budovala základy práce s počítačom, tá dnešná dokáže vytvárať pohyblivé animácie už v piatom ročníku základnej školy. Zároveň pri vypracovávaní projektov sa deti musia obracať na internete. Pracovné učebnice priamo nabádajú a zadávajú úlohy deťom tak, aby pracovali s počítačom a internetom. Nie všetky informácie majú totiž deti písané v knihách. Internetové prostredie je im preto nenápadne podsúvané už pri procese vzdelávania. Zaujímavým faktom je ale sledovanie mnohých kampaní, ktoré nabádajú rodičov, aby deti nenechávali na počítači pracovať dlhšiu dobu. Nielen z hľadiska nesprávneho vývoja chrbtice a atrofovania svalov.
Rodičia sa teda dostávajú medzi dva mlynské kamene. A to doslova. Z každej strany, dokonca aj zo škôl počúvajú, ako majú kontrolovať prístup detí na počítač a internet a minimalizovať ho. Tráviť s deťmi radšej čas vonku pri pohybových aktivitách. Zároveň ale dostávajú zadania, ktoré sa dajú splniť iba prácou na počítači. Tá často zaberie aj niekoľko hodín. Tieto dve varianty sa teda vzájomne bijú. Kedy je teda využívanie počítača pre deti vhodné a kedy sa proste od obrazovky odtrhnúť. Táto otázka je mimoriadne zložitá a ešte zložitejšie je jej zavedenie do praxe. Budúcnosť patrí informačným technológiám. A my sa musíme prispôsobiť. Zložitejšie je nájsť si tú povestnú rovnováhu. Jedno je ale isté. Počítač sa stal súčasťou našich životov, preto je nutné dať deťom možnosť pracovať s nimi, ale zároveň dohliadať na to, aby práca na nich nepresahovala nadmerné používanie.